BAJK Academy 3 “Imago maak je zelf!”

De samenleving is erg betrokken bij de maatschappelijke invloed van de agrarische sector. Er is sprake van grote emotionele verbondenheid met thema’s als voedselveiligheid, dierwelzijn en ruimtegebruik.

Jeen Akkerman schreef in het blad Coöperatie: “We moeten gaan bouwen aan het merk “boer””. Een van de antwoorden volgens Akkerman: “Zorg dat mensen vaker op een positieve manier in aanraking komen met jouw merk”. Maar hoe zorgen we daar dan voor? Op welke manier kan ik zelf bijdragen aan deze positieve beeldvorming?

 

Kick Off

De Kick Off bestaat uit 2 activiteiten:

 

The New Farm Family, ben jij er onderdeel van?

Ook benieuwd hoe een werkdag van een jonge boer er uit ziet? Hoe een fooddesigner zijn gerechten en concepten ontwikkelt? Wat er allemaal bij komt kijken als je beleidsambtenaar bent voor de landbouw? Of wat je als technische student of onderzoeker allemaal doet?

 

Jongeren van YFM Brabant en BAJK gaan een kijkje nemen in elkaars keuken. Gezellig een dag samen optrekken om elkaar te leren kennen en elkaar beter te begrijpen. Vervolgens worden op creatieve manieren de meest indrukwekkende gebeurtenissen of opvattingen vastgelegd in een familiealbum.

 

Tijdens Wereldvoedseldag op 16 oktober gaan we elkaar tijdens een “eat-in” nogmaals ontmoeten. Het doel: Bewust zijn van elkaars uitdagingen en kijken hoe we deze uitdagingen aan kunnen pakken.

 

Wil jij deelnemen aan The New Farm Family? Of zou je nog wat meer informatie willen krijgen? Stuur dan een mail naar ines@bajk.nl

 

The Food Inspiration Days

Tijdens The Food Inspiration Days op 20 en 21 oktober gaan we met een groep jongeren het daadwerkelijke imago van de boer peilen.

 

Workshop Imago en social media

Een goed imago is wat iedere agrariër wil bereiken. Maar hoe kun je dat bereiken in deze maatschappij waarbij social media een cruciale rol speelt? Hoe kom je over via social media? Wat wil je uitstralen? Maar zeker zo belangrijk; hoe ga je om met feedback die je via social media ontvangt? Moet je er wel op regeren, zo ja hoe? Dit zijn thema’s die tijdens deze workshop aan bod komen.

 

Alle AJK’s hebben de mogelijkheid deze workshop binnen hun AJK te geven.

 

Ga de dialoog aan!

Jonge agrariërs zijn zeer trots op hun bedrijven en producten. Transparantie is belangrijk voor de agrarische sector omdat er vaak veel onwetendheid bij de omgeving bestaat.

Tijdens dit project krijgen onze leden handvaten hoe ze op een positieve manier aan het merk “Boer” kunnen werken. Maar BAJK wil ook actie!

Middels een leergang zal een groep leden begeleid worden in het positioneren van het merk “Boer”. Er worden dialogen via social media gestart waar de deelnemers feedback op krijgen. Drie bijeenkomsten met evaluatiemomenten en feedback.

 

Documentaire

Om onze jonge boeren de kans te geven daadwerkelijk te laten zien hoe trots ze zijn op hun bedrijven en producten wordt er een documentaire gemaakt. Tijdens het gehele project worden stukjes gefilmd maar ook de bedrijven van onze jonge boeren worden bezocht. Het doel:

Laten zien hoe trots we zijn en vooral wat we doen!

 

Thema-Avond “Imago maak je zelf!”

De thema avond wordt in samenwerking met de partners van BAJK georganiseerd. Tijdens deze avond wordt ook de Agrifirm ondernemersprijs uitgereikt.

 

‹ Terug

Contact

Bezoekadres:
Onderwijsboulevard 225
5223 DE 's-Hertogenbosch


Tel. algemeen 073 74 700 90

 

Postadres:
Postbus 100
5201 AC 's-Hertogenbosch


E-mail: info@bajk.nl

Blijf op de hoogte