Partner aan het woord – ZLTO

Je kunt het haast niet gemist hebben. Op radio, op straat, op de tractor of op internet was vanaf begin dit jaar veelvuldig te zien dat jonge boeren toekomst verdienen. ZLTO stond samen met een aantal grote agribedrijven aan de wieg van #GeefBoerenToekomst. Dat is een brede publiekscampagne in verkiezingstijd. Het resultaat is precies wat ZLTO beoogt voor haar leden boeren en tuinders. In hun belang probeert ZLTO zoveel mogelijk publieke en politieke aandacht te genereren, zodat de toekomst van boeren en tuinders in Nederland het gespreksonderwerp is op het marktplein. Dat is met de campagne #GeefBoerenToekomst dubbel en dwars bereikt.

In verkiezingstijd wordt alles politiek gemaakt. En alle politiek is lokaal. Het doel van de campagne is om juist lokaal goed zichtbaar te zijn met vlaggen, posters, stickers, advertenties, commercials en meer. Daarnaast moet de boodschap op het bord van de burger landen. Stikstof zegt de meeste burgers niks, maar als je het koppelt aan eten uit Nederland dan komt het voor een groot publiek tot leven. Bovendien maakt het duidelijk dat burgers zelf invloed hebben door keuze. Willen we ook over 10 jaar nog genieten van vers en goed eten uit Nederland dan moeten we zorgen dat boeren en tuinders hier toekomst hebben. Met onze campagne hebben we juist dat gesprek aan tafel een flinke impuls gegeven.

Dit soort brede publiekscampagnes lukt niet alleen. Daarvoor heeft ZLTO brede draagkracht nodig. De rol van agribedrijven is daarbij onmisbaar. Zij scharen zich achter zo’n campagne, zorgen voor extra financiering en dragen het geluid verder op de boerenerven. Samen van waarde!

Website: www.geefboerentoekomst.nl