Persbericht: KWS verlengt samenwerking met BAJK

Roosendaal, 14 maart 2024

KWS en BAJK (Brabants Agrarisch Jongeren Kontakt) zijn, na een prettige samenwerking de afgelopen 3 jaar, opnieuw voor 3 jaar een samenwerking aangegaan.

KWS is al meer dan 165 jaar actief in de veredeling van belangrijke landbouwgewassen, waarbij in Nederland de focus ligt op maïs, suikerbieten, Feedbeet en Snelle Lente Rogge. In 2019 heeft KWS Pop Vriend overgenomen en is hiermee ook actief in de veredeling van spinazie, bonen, snijbieten en rode bieten. Dit was meteen de start van de divisie KWS Vegetables waarvan het hoofdkantoor in Wageningen zit.

KWS hanteert een duidelijke visie die gebaseerd is op duurzaamheid, vertrouwen en onafhankelijkheid. Bij KWS zaten de verschillende gewassen eerder onderverdeeld in verschillende afdelingen. Nu zit alle gewassen onder één afdeling en heeft KWS nog meer raakvlakken met BAJK. Jan van Beek, Marketing Communicatie Manager bij KWS Benelux: “We zijn erg verheugd dat we de prettige samenwerking met BAJK kunnen voortzetten. De Brabantse jongeren die actief zijn in de agrarische sector hebben veel aan een partij die hun belangen behartigt en toont wat er allemaal speelt. KWS draagt dit een warm hart toe en onderstreept dit met de verlengde samenwerking.”

BAJK is blij met de vernieuwde samenwerking. “Dit geeft ons de mogelijkheid om de kennis en expertise die bij KWS zit te kunnen brengen bij onze jonge boeren”, aldus Ties van Pinxteren, contactpersoon vanuit het dagelijks bestuur van BAJK voor KWS.

Voor meer informatie: www.bajk.nl en www.kws.com/nl